Zajęcia grupowe Dobry Start w Szkole

Na tej stronie poznasz wszystkie szczegóły dotyczące zajęć przygotowujących dzieci do podjęcia nauki w szkole. Spotkania realizowane są w małych, kameralnych grupach

 Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
 Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.
Konfucjusz

Bawimy się z dziećmi ucząc je czytania, pisania, liczenia, współpracy z rówieśnikami czyli podstawowych umiejętności koniecznych do podjęcia nauki szkolnej i decydujących o osiągnięciu sukcesu w pierwszych klasach szkoły podstawowej

Program zajęć

I. Szeregi, układanie sekwencji oraz ujmowanie relacji czyli ćwiczenia lewopółkulowe

Opanowanie przez dzieci języka mówionego i pisanego wymaga umiejętności szeregowania, układania sekwencji oraz ujmowania relacji. Za te umiejętności odpowiada lewa półkula mózgowa.  Nadrzędną zasadą tych ćwiczeń jest linearny porządek od strony lewej do prawej. Umiejętność zachowania właściwego kierunku przygotowuje dziecko do nauki czytaniai pisania.

Na zajęciach dzieci  będą miały okazję rozwijać te umiejętności w czasie zabawy z wykorzystaniem zbioru gier i ćwiczeń

II. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania

Nauka czytania to jedno z największych wyzwań z jakim musi zmierzyć się dziecko na początku swojej drogi edukacyjnej. Wykorzystując elementy metody opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską dzieci poznają świat języka pisanego. W formie zabawowej przejdą przez kolejne etapy nauki czytania.

III. Ćwiczenia grafomotoryczne

Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują dzieci do opanowania umiejętności pisania, która jest podstawowym zadaniem na czas nauki w pierwszych klasach szkoły podstawowej.

IV. Dziecięca matematyka czyli edukacja matematyczna z wykorzystaniem elementów metody Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej

Dziecięca matematyka to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowana tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce. Istotą wspomagania rozwoju jest mądrze organizowany proces uczenia się dzieci. Najważniejsze są osobiste doświadczenia, dziecka stanowiące tworzywo z którego dziecięcy umysł tworzy pojęcia i umiejętności.

Dlaczego warto przyprowadzić dziecko?

  • rodziców szuka informacji dotyczących efektywniej nauki czytania 78% 78%
  • rodziców wykazuje zainteresowanie doskonaleniem umiejętności matematycznych dzieci 49% 49%
  • czytelników deklaruje zainteresowanie rozwijaniem kompetencji kluczowych: czytania, pisania, słuchania, liczenia w oparciu o formy zabawy 82% 82%
  • dzieci chętnie rozpoczyna naukę w szkole, a aż 49% z nich zniechęca się po ukończeniu edukacji wczesnoszkolnej 91% 91%

Świetne zajęcia. Mój syn je uwielbia, bardzo szybko zainteresował się zabawami sylabowymi, teraz już sam sięga po książki 🙂

Ewelina Gąsiorek

Rodzic z Mikołowa

Kto prowadzi zajęcia?

 

Gabriela Moskwik

Pedagog Specjalny z zakresu oligofrenopedagogiki, Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego

Posiada 5-letnie doświadczenie pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, w tym z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami.

Ukończyła następujące zewnętrzne formy doskonalenia:

 

  • „Nie jestem niegrzeczny. Mam Autyzm” – Jak pomóc dziecku z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu.
  • „Terapia Ręki – diagnoza i działania terapeutyczne”.
  • „Współpraca w zespole” – sztuka komunikacji.
  • „Trening Umiejętności Społecznych”.
  • „Sztuka komunikacji w kontaktach z rodzicami i opiekunami dzieci”.
  • „Zaopiekuj się złością, czyli narzędzia skutecznej komunikacji w przedszkolu, spójne z ideą „Porozumienie bez Przemocy”.
Czego nauczysz się w trakcie zajęć?

Przygotowanie do podjęcia nauki

Poprawisz działanie lewej półkuli oraz integrację między półkulami mózgowymi

Czytania

Nauczysz się czytać z wykorzystaniem metody sylabowej

Pisania

Wyćwiczysz swoje rączki i przygotujesz je do pięknego pisania

Liczenia

Poznasz tajniki matematycznych zabaw, dowiesz się wszystkiego o stosunkach przestrzennych i schemacie swojego ciała, nauczysz się liczyć i mierzyć

Dla kogo są te zajęcia?

Dzieci w wieku 5-7 lat, które przygotowują się do roli ucznia

Dzieci w wieku 8-9 lat przejawiających trudności w opanowaniu umiejętności szkolnych

Dla kogo nie są?

Na zajęciach przygotowujemy się do podjęcia nauki szkolnej, dlatego nie są one rekomendowane dla licealistów, studentów i dorosłych, którzy opanowali podstawowe umiejętności czytania, pisania i liczenia 🙂

Gdzie kiedy i za ile?

  • Siedziba Fundacja Centrum Terapii i Rozwoju Skarb w Mikołowie
  •      ul. Wyzwolenia 27 (budynek Wirometu)
  •      Czas trwania: 60 minut
  • Częstotliwość: raz w tygodniu
  • Cena: 30 zł za godzinę zajęć
  • W pakiecie 4 wejścia za 100 zł

Nasze sale i kontakt

Zgody formalne:

8 + 5 =

Dostosuj rozmiar czcionki
Włącz tryb kontrastu