Zajęcia grupowe Dobry Start w Szkole
Na tej stronie poznasz wszystkie szczegóły dotyczące zajęć przygotowujących dzieci do podjęcia nauki w szkole. Spotkania realizowane są w małych, kameralnych grupach
Bawimy się z dziećmi ucząc je czytania, pisania, liczenia, współpracy z rówieśnikami czyli podstawowych umiejętności koniecznych do podjęcia nauki szkolnej i decydujących o osiągnięciu sukcesu w pierwszych klasach szkoły podstawowej
Program zajęć
I. Szeregi, układanie sekwencji oraz ujmowanie relacji czyli ćwiczenia lewopółkulowe
Opanowanie przez dzieci języka mówionego i pisanego wymaga umiejętności szeregowania, układania sekwencji oraz ujmowania relacji. Za te umiejętności odpowiada lewa półkula mózgowa. Nadrzędną zasadą tych ćwiczeń jest linearny porządek od strony lewej do prawej. Umiejętność zachowania właściwego kierunku przygotowuje dziecko do nauki czytaniai pisania.
Na zajęciach dzieci będą miały okazję rozwijać te umiejętności w czasie zabawy z wykorzystaniem zbioru gier i ćwiczeń
II. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
Nauka czytania to jedno z największych wyzwań z jakim musi zmierzyć się dziecko na początku swojej drogi edukacyjnej. Wykorzystując elementy metody opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską dzieci poznają świat języka pisanego. W formie zabawowej przejdą przez kolejne etapy nauki czytania.
III. Ćwiczenia grafomotoryczne
Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują dzieci do opanowania umiejętności pisania, która jest podstawowym zadaniem na czas nauki w pierwszych klasach szkoły podstawowej.
IV. Dziecięca matematyka czyli edukacja matematyczna z wykorzystaniem elementów metody Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
Dziecięca matematyka to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowana tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce. Istotą wspomagania rozwoju jest mądrze organizowany proces uczenia się dzieci. Najważniejsze są osobiste doświadczenia, dziecka stanowiące tworzywo z którego dziecięcy umysł tworzy pojęcia i umiejętności.
Dlaczego warto przyprowadzić dziecko?
- rodziców szuka informacji dotyczących efektywniej nauki czytania 78%
- rodziców wykazuje zainteresowanie doskonaleniem umiejętności matematycznych dzieci 49%
- czytelników deklaruje zainteresowanie rozwijaniem kompetencji kluczowych: czytania, pisania, słuchania, liczenia w oparciu o formy zabawy 82%
- dzieci chętnie rozpoczyna naukę w szkole, a aż 49% z nich zniechęca się po ukończeniu edukacji wczesnoszkolnej 91%
Świetne zajęcia. Mój syn je uwielbia, bardzo szybko zainteresował się zabawami sylabowymi, teraz już sam sięga po książki 🙂
Kto prowadzi zajęcia?
Wioletta Błońska
Oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz Terapeuta Ręki
Ukończyłam studia magisterskie kierunku edukacja przedszkolna, wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika.
W zawodzie pracuję od 6 lat, aktualnie w przedszkolu specjalnym. Ukończyłam szkolenia z Terapii Ręki I i II-go stopnia, Terapia Bazalna, I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, szkolenie z wybiórczości pokarmowej, Trening Umiejętności Społecznych, Terapia Behawioralnej. Uczestniczyłam również w różnych webinariach dotyczących prowadzenia zajęć z dziećmi ze spektrum autyzmu. W wolnym czasie lubię podróżować oraz czytać jeździć na rowerze. A moją pasją jest czytanie książek i bieganie.
Czego nauczysz się w trakcie zajęć?
Przygotowanie do podjęcia nauki
Poprawisz działanie lewej półkuli oraz integrację między półkulami mózgowymi
Czytania
Nauczysz się czytać z wykorzystaniem metody sylabowej
Pisania
Wyćwiczysz swoje rączki i przygotujesz je do pięknego pisania
Liczenia
Poznasz tajniki matematycznych zabaw, dowiesz się wszystkiego o stosunkach przestrzennych i schemacie swojego ciała, nauczysz się liczyć i mierzyć
Dla kogo są te zajęcia?
Dzieci w wieku 5-7 lat, które przygotowują się do roli ucznia
Dzieci w wieku 8-9 lat przejawiających trudności w opanowaniu umiejętności szkolnych
Dla kogo nie są?
Na zajęciach przygotowujemy się do podjęcia nauki szkolnej, dlatego nie są one rekomendowane dla licealistów, studentów i dorosłych, którzy opanowali podstawowe umiejętności czytania, pisania i liczenia 🙂
Gdzie kiedy i za ile?
- Siedziba Fundacji Centrum Terapii i Rozwoju Skarb w Mikołowie-Kamionce
- ul. Paprotek 28
- Czas trwania: 50 minut
- Częstotliwość: raz w tygodniu
- W pakiecie 4 wejścia za 200 zł