Zajęcia kreatywne
Wszystkie zajęcia kreatywne odbywać się będą w małych grupach
6-10 dzieci, zaś zajęcia dla najmłodszych w wieku 1,5-2,5 lat z rodzicami
w grupach 6+6 (sześcioro dzieci i sześcioro rodziców)
Zajęcia organizowane w ramach działalności gospodarczej Fundacji mają charakter non for profit, co oznacza, iż uzyskane środki przeznaczone będą na pokrycie faktycznych kosztów prowadzenia i organizacji zajęć. Ewentualne zyski z tej działalności mogą posłużyć jedynie w celu organizowania działań realizowanych w ramach nieodpłatnej, statutowej działalności Centrum Terapii i Rozwoju Skarb.
Adaptacyjne zajęcia polisensoryczne oraz muzyczno-ruchowe z el. logorytmiki
Zapraszamy dzieci w wieku 1,5-2,5 lata (z rodzicami) na zajęcia wspierające rozwój, w czasie których pobudzać będziemy rozwój dużej i małej motoryki, mowy, orientację w schemacie ciała i przestrzeni, a także koordynację wzrokowo – ruchową, rozwijać będziemy wyobraźnię, przekazywać wiedzę o otaczającym świecie, a to wszystko w trakcie wspólnej zabawy.
Rodzice poznają wiele atrakcyjnych form zabaw wspierających wszechstronny rozwój malucha, a przy okazji dających wiele radości, bliskości i pogłębiających więzi z dzieckiem.
W czasie zajęć wykorzystujemy elementy sprawdzonych i efektywnych metod oraz technik terapeutycznych takich jak:
- Integracji sensorycznej
- Klanzy
- Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne
- Werbo-tonalnej
- Knillów
- Masażu Shantalla
- Zabaw paluszkowych
- Dziecięcych masażyków
- Sensoplastyki
Będziemy także korzystać z Sali Doświadczania Świata
Przygotuj swoje dziecko do roli przedszkolaka!

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Trening umiejętności społecznych dla dzieci – to zajęcia w małych grupach skierowane głównie do dzieci z diagnozą ZA, ADHD, agresywnych, nieśmiałych, mających trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji.
Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane.
Celem zajęć jest:
- trening umiejętności społecznych
- trening umiejętności komunikacyjnych
- trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie
- umiejętność współpracy w grupie
- metody radzenia sobie z emocjami
- praca nad przestrzeganiem zasad
- uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb
- odreagowanie napięć emocjonalnych
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
Kreatywne zajęcia polisensoryczne oraz muzyczno-ruchowe dla przedszkolaków
Zapraszamy dzieci w wieku 3-5 lat zajęcia kreatywno-rozwojowe, w czasie, których wykorzystujemy naturalną potrzebę aktywności ruchowej, zabawy i ekspresji dzieci. Celem zajęć jest nie tylko stwarzanie dziecku możliwości do spontanicznej- odtwórczej i twórczej ekspresji muzycznej, ujawniania inicjatywy i samodzielności, ale także wpływanie na pamięć dziecka w tym pamięć ruchową, rozwój emocjonalny, intelektualny i społeczny. W czasie zabawy wprowadzamy także elementy eksperymentów, zabaw sensoplastycznych i ćwiczeń logopedycznych.
W czasie zajęć wykorzystujemy elementy sprawdzonych i efektywnych metod oraz technik terapeutycznych takich jak:
W czasie zajęć wykorzystujemy elementy sprawdzonych i efektywnych metod oraz technik terapeutycznych takich jak:
- Integracji sensorycznej
- Pedagogiki Klanzy,
- Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne
- Werbo-tonalnej
- Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda P. A. Dennisona
- Techniki relaksacyjne
Na zajęciach zapewniamy zdobywanie nowych wiadomości i umiejętności niezbędnych dla rozwoju małego dziecka stosując:
- Zabawy logorytmiczne – usprawniające mowę
- Sensopalstykę – czyli ćwiczenia małych rączek z kolorowymi, pachnącymi masami
- zabawy rytmiczne i umuzykalniające
- zabawy ruchowe rozwijające integrację sensoryczną
- doświadczenia i eksperymenty
Będziemy także korzystać z Sali Doświadczania Świata
Przygotuj swoje dziecko do samodzielności i kreatywnego myślenia
Kreatywne zajęcia rozwojowe "Dobry Start w Szkole"
Program: Dobry Start w Szkole
W programie:
Przygotowanie do nauki pisania:
plastyka zmysłowa
kreatywne techniki plastyczne
Przygotowanie do nauki czytania:
ćwiczenia w czytaniu inspirowane Metodą J. Cieszyńskiej
zabawy pobudzające lewą półkulę mózgową
Przygotowanie do nauki matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
Zajęcia ogólnorozwojowe:
- zabawy ruchowe z torami przeszkód
- doświadczenia i eksperymenty
- zabawy umuzykalniające
Poznaj szczegóły na specjalnej ->stronie<– poświęconej tym zajęciom
Pomóż swojemu dziecku dobrze wystartować w szkole
Kinezjologia edukacyjna dla dzieci
Kinezjologia edukacyjna, zwana Gimnastyką Mózgu dr. Paula E. Dennisona, wykorzystuje naturalny ruch fizyczny w organizowaniu pracy mózgu i ciała podczas uczenia się. Proste ćwiczenia ruchowe, integrując półkule mózgowe, poprawiają komunikację, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, wzrokowo-słuchową, orientację przestrzenną, orientację w schemacie własnego ciała, sprawność motoryczną, zdolności manualne, umiejętności szkolne, zmniejszają zmęczenie, relaksują.
LogoSensoryka© - dla dzieci od 6. m.ż. do 4. r.ż.
LogoSensoryka© to zajęcia oparte na angażowaniu zmysłów, małej motoryki oraz aparatu mowy malucha
Zapraszamy uczestników do wciągającego, niezwykle ciekawego świata zmysłów, manipulowania, doświadczania oraz mowy i komunikacji
Dzieci podczas zajęć robią to, co lubią najbardziej – doświadczają, jednocześnie wzbogacają słownictwo, uczą się koncentracji uwagi, komunikują się oraz nawiązują wspaniałą więź z Rodzicem/rówieśnikami/opiekunem poprzez wspólną zabawę
Zapraszamy do kolorowego świata zabawy, dobrych relacji i pozytywnych doświadczeń
Zajęcia będą odbywać się w kameralnych grupach w przedziałach wiekowych:
*6 mies. – 12 mies.
*12 mies. – 2 lata
*3 lata – 4 lata
Masz pytania? Wyślij nam wiadomość!
Odpowiemy tak szybko, jak będzie to możliwe
