Zajęcia terapeutyczne w czasie epidemii

Drodzy Rodzice!

Specjalnie na ten trudny czas umieszczamy dla Was materiały i filmiki do pracy terapeutycznej. Terapeuci, oprócz wysyłania materiałów, będą Was odsyłać do konkretnych ćwiczeń, które z pewnością łatwiej wykonać, jeśli można je zobaczyć. Będziemy systematycznie uzupełniać ofertę. Korzystajcie z tych materiałów!

Wiemy, że wszystkim nam jest bardzo ciężko, walczymy o zdrowie, życie i przetrwanie, wszystkich nas dotyka poczucie strachu, lęku o przyszłość, szczególnie zaś naszych Skarbów, naszych rodziców, dziadków. Życzymy wszystkim zdrowia, spokoju, wytrwałości i bądźcie dla siebie życzliwi. 

Prosimy o współpracę i korzystanie z tych materiałów, aby dzieci poćwiczyły w zaciszu domowym.

Logopedia

Szanowni Państwo!

Sytuacja, w której się znaleźliśmy, budzi wiele emocji zarówno wśród nas, dorosłych, jak i wśród dzieci. Tekst o Jeżyku Bartku powstał właśnie z myślą o najmłodszych.

Mama tytułowego Jeżyka w bezpieczny sposób tłumaczy przedszkolakom, dlaczego w najbliższym czasie muszą zostać w domu. Sam Jeżyk zastanawia się natomiast, w jaki sposób mógłby zapełnić swój wolny czas. Zachęcam Państwa do odczytania bajki wraz z dzieckiem, pokolorowania ilustracji. Warto też zapytać dziecko o to, jak ono czuje się w związku z koniecznością pozostania w domu.

Państwa obecność i otwartość na uczucia dziecka na pewno pozwolą mu poczuć się swobodnie i bezpiecznie. Zapraszam też Państwa do tego, by wspólnie z dzieckiem stworzyć listę aktywności na nadchodzący czas. Chwile spędzone razem dostarczą dziecku przyjemnych wspomnień. Pracę z bajką uprzyjemnią ilustracje wykonane przez nauczycielkę języka polskiego, Marię Mytko. Dla Państwa pomocny będzie także komentarz oraz sugestie do rozmowy z dzieckiem i zadania do wykonania zaproponowane przez psychoterapeutkę Aleksandrę Salwę.

Życzę miłej lektury! Marta Mytko, nauczyciel języka polskiego, psycholog

Wyświetl

 

Kanał, na którym znajdziecie ciekawe propozycje ćwiczeń oddechowych oraz artykulacyjnych (ćwiczenia buzi i języka) -> kliknij

ĆWICZENIE ODDECHOWE

Czyli nic innego, jak przenoszenie małych elementów za pomocą słomki i inne pomysły 😉

Fenomen tych zadań, poza oczywiście ćwiczeniem oddechowym, polega na możliwości “przemycenia” innych treści w tym samym czasie.

Możemy między innymi:

-doskonalić rozumienie i prosić dziecko o przeniesienie konkretnego elementu np. mały kwiatek, żółty ptaszek, czerwony duży motyl itd.

-doskonalić pamięć słuchową, wymieniając kilka kolejnych elementów, które dziecko ma za zadanie zapamiętać i przenieść w odpowiedniej kolejności.

Ćwiczenia logopedyczne w formie zabawowej -> kliknij

Link do gry interaktywnej, zabawa “co słyszysz” odgadujemy odgłosy, a dla piszących dzieci (lub rodziców) staramy się zapisać odpowiedź -> kliknij

Ćwiczenia artykulacyjne przygotowujące do wymowy głoski “r” -> kliknij

Dmuchajka – eksperyment z latającą kulką -> kliknij

Integracja sensoryczna i terapia ruchowa

Zachęcamy przedszkolaków do rozwijania świadomości własnego ciała! A dzięki utworom z playlisty wygibasy z naszej klasy będzie to o wiele przyjemniejsze!  Piosenki świetnie sprawdzą się również jako rozgrzewka przed zajęciami z zakresu integracji sensorycznej i ruchowej -> kliknij

Tor przeszkód w domu

Ćwiczenia ze skakanką

Zabawy dużą piłką

Zabawa naśladowcza

Motoryka mała -> kliknij

 

Oto link do profilu pana M. Chałabały – trenera personalnego, znajdziecie tan świetne przykłady ćwiczeń dla dzieci m.in z użyciem… taśmy malarskiej 😉

Ogólne zalecenia ćwiczeń SI -> kliknij

Wierszyki z pokazywaniem, masażyki -> kliknij

Mała motoryka – 40 zabaw -> kliknij
Zabawy sensoryczne regulujące poziom pobudzenia -> kliknij

Terapia ręki, terapia pedagogiczna i psychologiczna

Zachęcamy przedszkolaków do rozwijania świadomości własnego ciała! Dzięki fanpejdżowi FIGLE MIGLe będzie to przyjemne jak nigdy -> kliknij

Bajka terapeutyczna Kosmita

Część 1

Część 2

Część 3

Kinezjologia cz. 1

kinezjologia cz. 2

kinezjologia cz. 3

kinezjologia cz. 4

 

Terapia ręki – wzmacnianie mięśni palców

Domki z origami -> kliknij

Zajęcia ogólnorozwojowe

Jak zrobić gniotek?

Balonowy pająk

Ciecz nienewtonowska

Piankolina

Ciastolina

Malowanie na mleku – eksperymenty

Rosnące farby

Trzeszcząca Piankolina

Kreatywne zabawy i eksperymenty z balonami

Zabawa rytmiczna

Ćwiczenie to zachęca do kreatywności, a więc najpierw starajcie się zapamiętać kolejne sekwencje i wystukać rytm z nami. Następnie sami spróbujcie stworzyć własny rytm! Celem tego zadania jest kształcenie wyobraźni, pamięci, uwagi, słuchu muzycznego i poczucia rytmu. Ćwiczenie pomaga także w korygowaniu umiejętności kontrolowania własnej aktywności ruchowej.

Jedyne czego potrzeba to: dwóch rekwizytów do grania, które będą pełnić rolę „instrumentów”, mogą to być kredki lub łyżki i muzyki z filmu „Piraci z Karaibów” (lub innej, dowolnej!) 

Zabawa rytmiczna #2

Zaproponowana zabawa zapewnia minimum niezbędnego ruchu. Dlaczego Marsz Radeckiego? Bo nasz mózg lubi muzykę klasyczną! Ma ona zbawienny wpływ na koordynację ruchową, napięcie mięśniowe, a także opóźnia objawy zmęczenia. Słuchanie utworów klasyki generuje pozytywne efekty, jak wzrost kreatywności, lepszą pamięć czy sprawniejszą naukę

Rybki z opakowań po jajkach ->kliknij

Poduszkowiec z płyty CD ->kliknij

Zabawa w teatr cieni ->kliknij

Mrożone bańki mydlane ->kliknij

Łódki z nakrętek i pokrywek ->kliknij

Gra planszowa DIY Pandemia ->kliknij

Łączenie cech – ćwiczenie wspomagające rozwój umysłowy dzieci ->kliknij

Nauka przez zabawę – liczenie, sekwencje i nawlekanie ->kliknij

Zabawowa nauka czytania ->kliknij

Dlaczego niebo jest niebieskie? Jak zrobić chmurę w słoiku? – eksperymenty dla ciekawskich dzieciaków ->kliknij

Rosnące farby ->kliknij

Piłeczka antystresowa domowej produkcji ->kliknij

Rysowanie piaskiem\mąką ->kliknij

Masz pytania? Wyślij nam wiadomość!

Odpowiemy tak szybko, jak będzie to możliwe

Zgody formalne:

14 + 7 =

Dostosuj rozmiar czcionki
Włącz tryb kontrastu