Co ma ręka do ”gadania”?
Dr Teresa Kaczan uważa, że prawidłowo wykształcona funkcja ręki umożliwia i przyspiesza rozwój mowy!
My również to obserwujemy na każdych zajęciach – racja? 😉
Odpowiednia stymulacja dłoni, prowadzi do pobudzania ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za funkcje percepcyjne i motoryczne dłoni, wpływając pośrednio na aktywizację ruchowego ośrodka mowy.
Dlatego podczas zajęć wykorzystujących elementy logorytmiki szczególnie zwracamy uwagę na zabawy, które angażują rączki naszych Skarbów J
Dlatego w myśl tygodniowego tematu:
- Gimnastykowaliśmy nasze rączki w rytm znanych nam piosenek
- Powtarzaliśmy części ciała, które nagle znikały i … pokazywały się na nowo 😀
- Uczyliśmy się cierpliwości oraz czekania na swoją kolej
- Szukaliśmy wzorów zakrytych kaszą manną
- Robiliśmy sensoryczne baloniki z użyciem rękawiczek – co okazało się nie lada wyzwaniem dla wszystkich
Nie możemy się już doczekać kolejnego tygodnia! Do zobaczenia!