Co ma ręka do ”gadania”?

Dr Teresa Kaczan uważa, że prawidłowo wykształcona funkcja ręki umożliwia i przyspiesza rozwój mowy!

My również to obserwujemy na każdych zajęciach – racja? 😉

Odpowiednia stymulacja dłoni,  prowadzi do pobudzania ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za funkcje percepcyjne i motoryczne dłoni, wpływając pośrednio na aktywizację ruchowego ośrodka mowy.

Dlatego podczas zajęć wykorzystujących elementy logorytmiki szczególnie zwracamy uwagę na zabawy, które angażują rączki naszych Skarbów J

Dlatego w myśl tygodniowego tematu:

  • Gimnastykowaliśmy nasze rączki w rytm znanych nam piosenek
  • Powtarzaliśmy części ciała, które nagle znikały i … pokazywały się na nowo 😀
  • Uczyliśmy się cierpliwości oraz czekania na swoją kolej
  • Szukaliśmy wzorów zakrytych kaszą manną
  • Robiliśmy sensoryczne baloniki z użyciem rękawiczek – co okazało się nie lada wyzwaniem dla wszystkich

Nie możemy się już doczekać kolejnego tygodnia! Do zobaczenia!