Więcej o nas!
Na tej stronie przeczytasz więcej o nas – pracownikach
Centrum Terapii i Rozwoju Skarb 😉
Serdecznie witamy!
Nasza kilkunastoosobowa kadra posiada szerokie, różnorodne oraz stale rosnące kwalifikacje
Bożena Kolanek
Prezes Zarządu Fundacji Skarb, dyrektor NPPP Skarb
30 lat pracy pedagogicznej w tym 8 lat pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, 3 lata pracy z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, 17 lat pracy z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu.
Specjalizacje:
– oligofrenopedagog,
– specjalista wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem,
– terapeuta Biofeedback (I i II stopnia),
– absolwentka kursu podstawowego terapii behawioralnej,
Ukończone kursy:
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji 2017,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
Dodatkowe referencje:

Martyna Witkowska
Wiceprezes Zarządu Fundacji Skarb
10 lat pracy pedagogicznej w tym rok z dziećmi w wieku 6 m-cy 3 lata (żłobek), 8 lat z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu (od 3 lat wychowawca klasy dzieci z autyzmem).
– studia wyższe magisterskie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika
Kwalifikacje:
– Studia podyplomowe w zakresie wspierania osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
– Trener sensomotoryki – rozpoznawanie i terapia przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych,
– Terapia Integracji Sensorycznej I i II stopnia
– Terapeuta ręki oraz zaburzeń motoryki małej.
Ukończone kursy:
– Zachowania trudne dzieci ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną, – techniki wyciszające, jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego,
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Współpraca z trudnymi rodzicami,
– Dziecko z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
– Kurs terapii neurotaktylnej Swietłany Masgutowej®
– LogoSensoryka©
– Plastyka Integrująca Zmysły
– Kurs masażu Shantala
Dodatkowe referencje:
– Rozwój Organizacji Sidor & Suchowiejko
– Robokids

Anna Langowska
Logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda
Posiada certyfikat Programu Językowego Makaton oraz certyfikat Muzyka i Zabawa w Makatonie. Specjalista z zakresu terapii ręki oraz edukacji osób z autyzmem i z Zespołem Aspergera. Ukończyła szkolenie w zakresie Umiejętności Społeczno-Komunikacyjnych oraz kurs masażu Shantala, a także szkolenia w ramach Metody Krakowskiej, Terapii Neurobiologicznej, Diagnozy i terapii dziecka z afazją oraz diagnozy i terapii ucznia z zaburzeniami Centralnego Przetwarzania Słuchowego.

Monika Dawidowska-Lupa
Pedagog, psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej
Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć treningu umiejętności społecznych, terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wspierających rozwój sensomotoryczny dziecka.
Ukończyła szkolenia diagnoza i terapia dziecka z afazją, MAKATON jako metoda komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
Stale pogłębia swoją wiedzę i doskonali umiejętności na kursach i szkoleniach.

Martyna Prejs
Certyfikowany dogoterapeuta, pedagog
Od wielu lat udziela się jako wolontariuszka. Brała udział m.in. w akcjach „Szlachetna paczka”, „Gramy dla Anitki”, Gramy dalej”, „Akcja reaktywacja”. Za swoje zaangażowanie uhonorowana tytułem „Wolontariuszki 2016 roku”.
Zajmuje się prowadzeniem zajęć z dogoterapii, prowadzeniem sekretariatu oraz pomocą w prowadzeniu zajęć terapeutycznych. Ukończyła kurs z zakresu Bajkoterapia z psem oraz Joga z psem, a także szkolenia: Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju poznawczego dziecka.

Wioleta Jakubowska
Fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej
Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii dzieci
z dysfunkcjami OUN oraz fizjoterapii dziecka ryzyka, a także w szkoleniu Holistyczne podejście do diagnozy i pracy z dzieckiem z dysfunkcjami rozwojowymi. Swoje zainteresowania i dalsze kierunki kształcenia ukierunkowuje na pracę z dziećmi

Monika Roterman
Pedagog specjalny w zakresie oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki i tyflopedagogiki
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta SI, terapeuta ręki, posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć z logorytmiki oraz realizowania zajęć terapii pedagogicznej, ukończyła szkolenie diagnoza i praca z dzieckiem z afazją. Stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe doświadczenia. Obecnie studiuje na kierunku Edukacja dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

Sabina Milerska
Neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta z zakresu wczesnego wspomagania dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi, terapeuta Integracji Sensorycznej

Marta Kołoch
Psycholog, pedagog specjalny, terapeuta zajęciowy
- Studia wyższe magisterskie na kierunku psychologia kliniczna.
- Studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz edukacji, terapii
i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Szkoła medyczna na kierunku terapeuta zajęciowy.
Specjalista posiada uprawnienia do prowadzenia treningu umiejętności społecznych i prowadzi zajęcia w tym zakresie. Ukończyła szkolenie obejmujące tematykę terapii behawioralnej w teorii i praktyce. Posiada wiedzę w zakresie posługiwania się znakami manualnymi i graficznymi Programu MAKATON. Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć plastyczno-polisensorycznych. Prowadzi zajęcia z wykorzystaniem elementów bajkoterapii.

Kamila Kurcius-Czempas
Psycholog
Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego. Na co dzień specjalizuje się w pracy z dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami rozwojowymi. Posiada kwalifikacje do prowadzenia diagnozy z wykorzystaniem narzędzi PEP-3-PL.
Ma również kilkuletnie doświadczenie w pracy w interwencji kryzysowej oraz ukończyła studium przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Magdalena Błaszczyk
Pedagog, oligofrenopedagog
Ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie na kierunku Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Dodatkowo ma ukończone studia z Terapii pedagogicznej edukacji zdrowotnej z rehabilitacją.
Podyplomowo skończyła kierunki oligofrenopedagogika, edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest też certyfikowanym terapeutą ręki oraz terapeutą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Na co dzień pracuje w przedszkolu.

Karol Bartniczek
Fizjoterapeuta
Wyksztalcenie:
Ukończone Studium Medyczne w Katowicach – technik Fizjoterapii AWF Katowice – mgr Fizjoterapii. Studia Podyplomowe z Przygotowania pedagogicznego.
Kursy: Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej Taping Rehabilitacyjny Picture Exchange Communication System – poziom 1

Katarzyna Kuźnik
Logopeda, terapeuta pedagogiczny zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Sylwia Ratajczak-Rozmus
Oligofrenopedagog, pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, logopeda
Wyksztalcenie:
Magister pedagogiki opiekuńczo wychowawczej

Sandra Pijowczyk
Pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny
Wykształcenie:
Licencjat: Early Childhood Education (Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym) na Uniwerystecie Cardiff Metropolitan University w Wali (UK)
Magister: Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie przedszkolne na uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
W trakcie studiów podyplomowych z Oligofrenopedagogiki

Violetta Hermann
Oligofrenopedagog, pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny
Wykształcenie:
studia magisterskie: im Akademia Pedagogiczna w Krakowie im Marii Grzegorzewskiej wydział Pedagogika Specjalna – kierunek oligofrenopedagog
Uniwersytet Śląski Katowice – nauczanie zintegrowane wczesnoszkolne i przedszkolne

Dominik Moroń
Informatyk
Zajmuje się prowadzeniem naszych stron internetowych oraz Facebooka. Miłośnik historii, nowych technologii, gier wideo oraz kotów. W ludziach najbardziej ceni szczerość oraz empatię
