Więcej o nas!
Na tej stronie przeczytasz więcej o nas – pracownikach
Centrum Terapii i Rozwoju Skarb 😉
Serdecznie witamy!
Nasza kilkunastoosobowa kadra posiada szerokie, różnorodne oraz stale rosnące kwalifikacje
Bożena Kolanek
Prezes Zarządu Fundacji Skarb
30 lat pracy pedagogicznej w tym 8 lat pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, 3 lata pracy z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, 17 lat pracy z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu.
Specjalizacje:
– oligofrenopedagog,
– specjalista wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem,
– terapeuta Biofeedback (I i II stopnia),
– absolwentka kursu podstawowego terapii behawioralnej,
Ukończone kursy:
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji 2017,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
Dodatkowe referencje:
Martyna Witkowska
Wiceprezes Zarządu Fundacji Skarb, dyrektor Niepublicznego Specjalnego Punktu Przedszkolnego Skarb, dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Akademia Malucha”
15 lat pracy pedagogicznej w tym rok z dziećmi w wieku 6 m-cy i rok pracy w żłobku, 13 lat z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu.
– studia wyższe magisterskie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika
Kwalifikacje:
– Studia podyplomowe w zakresie wspierania osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
– Trener sensomotoryki – rozpoznawanie i terapia przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych,
– Terapia Integracji Sensorycznej I i II stopnia
– Terapeuta ręki oraz zaburzeń motoryki małej.
Ukończone kursy:
– Zachowania trudne dzieci ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną, – techniki wyciszające, jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego,
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Współpraca z trudnymi rodzicami,
– Dziecko z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
– Kurs terapii neurotaktylnej Swietłany Masgutowej®
– LogoSensoryka©
– Plastyka Integrująca Zmysły
– Kurs masażu Shantala
Dodatkowe referencje:
– Rozwój Organizacji Sidor & Suchowiejko
– Robokids
Anna Langowska
Logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda, Certyfikowany Terapeuta Miofunkcjonalny wg Anity Kittell
Posiada certyfikat Programu Językowego Makaton oraz certyfikat Muzyka i Zabawa w Makatonie. Specjalista z zakresu terapii ręki oraz edukacji osób z autyzmem i z Zespołem Aspergera. Ukończyła szkolenie w zakresie Umiejętności Społeczno-Komunikacyjnych oraz kurs masażu Shantala, a także szkolenia w ramach Metody Krakowskiej, Terapii Neurobiologicznej, Diagnozy i terapii dziecka z afazją oraz diagnozy i terapii ucznia z zaburzeniami Centralnego Przetwarzania Słuchowego.
Dodatkowo przebyła szkolenia:
- Diagnoza i terapia afazji,
- Diagnoza i terapia Centralnego zaburzenia przetwarzania słuchowego,
- Diagnoza i terapia Opóźnionego Rozwoju Mowy,
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego
- Elektrostymulacja w logopedii
- Echolalie- strategie pracy terapeutycznej,
- Apraksja oralna – postępowanie terapeutyczne,
- Elementy metody werbo-tonalnej,
- Sygmatyzm międzyzębowy, boczny i dorsalny,
- Pacjent z nieprawidłowym napięciem w sferze orofacyjnej,
- Mioterapia dzieci w wieku od 2 do 6 lat,
- Nosowanie – skuteczna terapia
- Trening karmienia – nauka wszystkich niezbędnych umiejętności,
- Mowa bezdzwięczna- diagnoza i terapia
Monika Dawidowska-Lupa
Pedagog, psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej
Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć treningu umiejętności społecznych, terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wspierających rozwój sensomotoryczny dziecka.
Ukończyła szkolenia diagnoza i terapia dziecka z afazją, MAKATON jako metoda komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
Stale pogłębia swoją wiedzę i doskonali umiejętności na kursach i szkoleniach.
Martyna Prejs
Certyfikowany dogoterapeuta, pedagog
Od wielu lat udziela się jako wolontariuszka. Brała udział m.in. w akcjach „Szlachetna paczka”, „Gramy dla Anitki”, Gramy dalej”, „Akcja reaktywacja”. Za swoje zaangażowanie uhonorowana tytułem „Wolontariuszki 2016 roku”.
Zajmuje się prowadzeniem zajęć z dogoterapii, prowadzeniem sekretariatu oraz pomocą w prowadzeniu zajęć terapeutycznych. Ukończyła kurs z zakresu Bajkoterapia z psem oraz Joga z psem, a także szkolenia: Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju poznawczego dziecka.
Monika Roterman
Pedagog specjalny w zakresie oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki i tyflopedagogiki
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta SI, terapeuta ręki, posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć z logorytmiki oraz realizowania zajęć terapii pedagogicznej, ukończyła szkolenie diagnoza i praca z dzieckiem z afazją. Stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe doświadczenia. Obecnie studiuje na kierunku Edukacja dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
Magdalena Błaszczyk
Pedagog, oligofrenopedagog
Ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie na kierunku Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Dodatkowo ma ukończone studia z Terapii pedagogicznej edukacji zdrowotnej z rehabilitacją.
Podyplomowo skończyła kierunki oligofrenopedagogika, edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest też certyfikowanym terapeutą ręki oraz terapeutą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Na co dzień pracuje w przedszkolu.
Ilona Grząba
Oligofrenopedagog, terapeuta biofeedback, trener TUS, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapia i edukacja osób że spektrum autyzmu
Wioletta Błońska
Oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz Terapeuta Ręki
Jestem oligofrenopedagogiem, nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz Terapeutą Ręki. Ukończyłam studia magisterskie kierunku edukacja przedszkolna, wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika. W zawodzie pracuję od 6 lat, aktualnie w przedszkolu specjalnym. Ukończyłam szkolenia z Terapii Ręki I i II-go stopnia, Terapia Bazalna, I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, szkolenie z wybiórczości pokarmowej, Trening Umiejętności Społecznych, Terapia Behawioralnej. Uczestniczyłam również w różnych webinariach dotyczących prowadzenia zajęć z dziećmi ze spektrum autyzmu. W wolnym czasie lubię podróżować oraz czytać jeździć na rowerze. A moją pasją jest czytanie książek i bieganie.
Katarzyna Kuźnik
Logopeda, terapeuta pedagogiczny zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Magdalena Bujniak
Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, terapeuta Integracji Sensorycznej
Katarzyna Matysek
Psycholog, trener TUS
Jestem psychologiem oraz trenerem TUS, na co dzień pracuję w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, w oparcjiu o psychosomatykę, metodę Self-Reg, nurt Porozumienia Bez Przemocy oraz techniki relaksacyjne i mindfulness. Obszarem mojej pracy są przede wszystkim problemy w regulowaniu emocji, trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi, zaburzenia odżywiania, stany depresyjne i lękowe.
Wykształcenie:
- studia magisterskie na kierunku psychologia
- studia podyplomowe na kierunku psychosomayyka i somatopsychologia
- szkolenie I stopnia z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu
Od lat nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych szkoleniach, kursach, webinarach, konferencjach i seminariach z zakresu terapii TUS, terapii dzieci lękowych oraz zmagających się z depresją, pracy z dzieci z ADHD i dzieci z autyzmem, tematyki uzależnień, interwencji kryzysowej w sytuacji zagrożenia samobójstwem, wsparcia psychologicznego w sytuacji dotknięcia przemocą domową. Wsród nich najważniejszymi były:
- Trener TUS – Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia
- Trening Umiejętności Społecznych TUS Brick&Play
- Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem
- Self-Reg dla specjalistów
- Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży
- Zaparcia nawykowe i moczenie
- Wstęp do NVC
- Praca z klientem zmagającym się z zaburzeniami odżywiania w ujęciu TSR
- Zastosowanie TSR w pracy z klientem ze spektrum autyzmu (dziecko i nastolatek)
Dominika Nalepa
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Absolwentka studiów na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej oraz diagnozy i terapii pedagogicznej. Uczestniczyła w wielu szkoleniach, m.in.: „Jak się bawić z dzieckiem z autyzmem? Planowanie i realizacja programów terapii z wykorzystaniem zabawy – szkolenie dla wychowawców, opiekunów i terapeutów” oraz „Terapia Behawioralna w praktyce pedagogicznej„. Praca z dziećmi przynosi jej ogromną satysfakcję, a obserwowanie ich postępów dodaje jej motywacji do działania. W wolnym czasie chętnie chodzi na koncerty, a także rozwija swoje umiejętności kulinarne, eksperymentując z nowymi przepisami.
Marzena Mikulec
Pracownik administracji i sekretariatu
obowiązki : obsługa sekretariatu
administracja biurowa – koordynacja dotacji i projektów
wykształcenie : Referent administracyjno-biurowy
kursy:
– kadry i płace
– administracja biurowa
– opiekun w żłobku i przedszkolu
– animator zabaw dla dzieci i czasu wolnego
Magdalena Chronowska
Pedagog zdrowia, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta SI
Szkolenia: TUS, Ruch Rozwijający W.Sherborne, Terapia ręki, Terapia Neurotaktylna.
Dominik Moroń
Informatyk, grafik
Zajmuje się prowadzeniem naszych stron internetowych oraz Facebooka. Miłośnik historii, nowych technologii, gier wideo oraz kotów. W ludziach najbardziej ceni szczerość oraz empatię