Więcej o nas!
Na tej stronie przeczytasz więcej o nas – pracownikach
Centrum Terapii i Rozwoju Skarb 😉
Serdecznie witamy!
Nasza kilkunastoosobowa kadra posiada szerokie, różnorodne oraz stale rosnące kwalifikacje
Bożena Kolanek
Prezes Zarządu Fundacji Skarb
30 lat pracy pedagogicznej w tym 8 lat pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, 3 lata pracy z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, 17 lat pracy z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu.
Specjalizacje:
– oligofrenopedagog,
– specjalista wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem,
– terapeuta Biofeedback (I i II stopnia),
– absolwentka kursu podstawowego terapii behawioralnej,
Ukończone kursy:
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji 2017,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
Dodatkowe referencje:

Martyna Witkowska
Wiceprezes Zarządu Fundacji Skarb
10 lat pracy pedagogicznej w tym rok z dziećmi w wieku 6 m-cy 3 lata (żłobek), 8 lat z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami w tym ze spektrum autyzmu (od 3 lat wychowawca klasy dzieci z autyzmem).
– studia wyższe magisterskie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika
Kwalifikacje:
– Studia podyplomowe w zakresie wspierania osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
– Trener sensomotoryki – rozpoznawanie i terapia przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych,
– Terapia SI I i II stopnia
– Terapeuta Integracji Sensorycznej
– Terapeuta ręki oraz zaburzeń motoryki małej.
Ukończone kursy:
– Zachowania trudne dzieci ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną, – techniki wyciszające, jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego,
– Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– Współpraca z trudnymi rodzicami,
– Dziecko z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu,
– Trening przygotowujący do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z oporem wraz z elementami autoprezentacji,
– Terapeutyczny i pedagogiczny potencjał oddziaływania polisensorycznego wokół teorii i Praktyki SNOEZELEN (Sali Doświadczania Świata)
– Kurs terapii neurotaktylnej Swietłany Masgutowej®
– Kurs masażu Shantala
Dodatkowe referencje:
– Rozwój Organizacji Sidor & Suchowiejko
– Robokids

Anna Langowska
Logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda
Posiada certyfikat Programu Językowego Makaton oraz certyfikat Muzyka i Zabawa w Makatonie. Specjalista z zakresu terapii ręki oraz edukacji osób z autyzmem i z Zespołem Aspergera. Ukończyła szkolenie w zakresie Umiejętności Społeczno-Komunikacyjnych oraz kurs masażu Shantala, a także szkolenia w ramach Metody Krakowskiej, Terapii Neurobiologicznej, Diagnozy i terapii dziecka z afazją oraz diagnozy i terapii ucznia z zaburzeniami Centralnego Przetwarzania Słuchowego.

Grażyna Szuwart
Pedagog, oligofrenopedagog, arteterapeuta, terapeuta behawioralny
Od 20 lat związaną z dziećmi niepełnosprawnymi, posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć z zakresu terapii ręki, ukończyła m.in. szkolenia: Zachowania trudne dzieci ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną; Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym; Techniki wyciszające jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu.

Faustyna Gronowska
Psycholog, specjalizacja kliniczna dzieci i młodzieży
Uczęszcza na studia podyplomowe z zakresu Terapia pedagogiczna z socjoterapia oraz Terapeuta zajęciowy. Ukończyła 3-modułowy kurs bazowy: Terapia behawioralna w teorii i praktyce dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Prowadzi zajęcia wspomagające rozwój społeczno-emocjonalny z wykorzystaniem m.in technik relaksacyjnych, muzykoterapii, bajkoterapii oraz arteterapii.

Monika Dawidowska-Lupa
Pedagog, psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej
Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć treningu umiejętności społecznych, terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wspierających rozwój sensomotoryczny dziecka.
Ukończyła szkolenia diagnoza i terapia dziecka z afazją, MAKATON jako metoda komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
Stale pogłębia swoją wiedzę i doskonali umiejętności na kursach i szkoleniach.

Martyna Prejs
Certyfikowany dogoterapeuta, pedagog
Od wielu lat udziela się jako wolontariuszka. Brała udział m.in. w akcjach „Szlachetna paczka”, „Gramy dla Anitki”, Gramy dalej”, „Akcja reaktywacja”. Za swoje zaangażowanie uhonorowana tytułem „Wolontariuszki 2016 roku”.
Zajmuje się prowadzeniem zajęć z dogoterapii, prowadzeniem sekretariatu oraz pomocą w prowadzeniu zajęć terapeutycznych. Ukończyła kurs z zakresu Bajkoterapia z psem oraz Joga z psem, a także szkolenia: Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju poznawczego dziecka.

Wioleta Jakubowska
Fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej
Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii dzieci
z dysfunkcjami OUN oraz fizjoterapii dziecka ryzyka, a także w szkoleniu Holistyczne podejście do diagnozy i pracy z dzieckiem z dysfunkcjami rozwojowymi. Swoje zainteresowania i dalsze kierunki kształcenia ukierunkowuje na pracę z dziećmi

Dominik Moroń
Informatyk
Zajmuje się prowadzeniem naszych stron internetowych oraz Facebooka. Miłośnik historii, nowych technologii, gier wideo oraz kotów. W ludziach najbardziej ceni szczerość oraz empatię

Monika Roterman
Pedagog specjalny w zakresie oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki i tyflopedagogiki
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta SI, terapeuta ręki, posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć z logorytmiki oraz realizowania zajęć terapii pedagogicznej, ukończyła szkolenie diagnoza i praca z dzieckiem z afazją. Stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe doświadczenia. Obecnie studiuje na kierunku Edukacja dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

Gabriela Grzyb
Pedagog specjalny z zakresu oligofrenopedagogiki, nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego
Posiada 5-letnie doświadczenie pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, w tym z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami.
Ukończyła następujące zewnętrzne formy doskonalenia:
- „Nie jestem niegrzeczny. Mam Autyzm” – Jak pomóc dziecku z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu.
- „Terapia Ręki – diagnoza i działania terapeutyczne”.
- „Współpraca w zespole” – sztuka komunikacji.
- „Trening Umiejętności Społecznych”.
- „Sztuka komunikacji w kontaktach z rodzicami i opiekunami dzieci”.
- „Zaopiekuj się złością, czyli narzędzia skutecznej komunikacji w przedszkolu, spójne z ideą „Porozumienie bez Przemocy”.
